Suitably Modern / Nejlevnější knihy
Suitably Modern

Kód: 04640536

Suitably Modern

Autor Mark Liechty

"Suitably Modern" traces the growth of a new middle class in Kathmandu as urban Nepalis harness the modern cultural resources of mass media and consumer goods to build modern identities and pioneer a new socio-cultural space in on ... celý popis

1584


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 12-17 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Suitably Modern

Nákupem získáte 158 bodů

Anotace knihy

"Suitably Modern" traces the growth of a new middle class in Kathmandu as urban Nepalis harness the modern cultural resources of mass media and consumer goods to build modern identities and pioneer a new socio-cultural space in one of the world's 'least developed countries'. Since Nepal's 'opening' in the 1950's, a new urban population of bureaucrats, service personnel, small business owners, and others have worked to make a space between Kathmandu's old (and still privileged) elites and its large (and growing) urban poor. Mark Liechty looks at the cultural practices of this new middle class, examining such phenomena as cinema and video viewing, popular music, film magazines, local fashion systems, and advertising. He explores three interactive and mutually constitutive ethnographic terrains: a burgeoning local consumer culture, a growing mass-mediated popular imagination, and a recently emerging youth culture.He shows how an array of local cultural narratives - stories of honor, value, prestige, and piety - flow in and around global narratives of 'progress', modernity, and consumer fulfilment. Urban Nepalis simultaneously adopt and critique these narrative strands, braiding them into local middle-class cultural life. Building on both Marxian and Weberian understandings of class, this study moves beyond them to describe the lived experience of 'middle classness' - how class is actually produced and reproduced in everyday practice. It considers how people speak and act themselves into cultural existence, carving out real and conceptual spaces in which to produce class culture.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Social groups

1584

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: