Big Ears / Nejlevnější knihy
Big Ears

Kód: 04938841

Big Ears

In jazz circles, players and listeners with "big ears" hear and engage complexity in the moment, as it unfolds. Taking gender as part of the intricate, unpredictable action in jazz culture, this interdisciplinary collection explor ... celý popis

3735

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Big Ears

Nákupem získáte 374 bodů

Anotace knihy

In jazz circles, players and listeners with "big ears" hear and engage complexity in the moment, as it unfolds. Taking gender as part of the intricate, unpredictable action in jazz culture, this interdisciplinary collection explores the terrain opened up by listening, with big ears, for gender in jazz. Essays range from a reflection on the female boogie-woogie pianists who played at New York's Cafe Society during the 1930s and 1940s to an interpretation of representations of the jazzman in Dorothy Baker's 1938 novel, Young Man with a Horn, and Michael Curtiz's 1952 film adaptation. Taken together, the essays enrich the field of jazz studies by showing how gender dynamics have shaped the production, reception, and criticism of jazz culture. Scholars of music, ethnomusicology, American studies, literature, anthropology, and cultural studies approach the question of gender in jazz from a variety of perspectives. One contributor scrutinizes the tendency of jazz historiography to treat singing as subordinate to the predominantly male domain of instrumental music, while another examines pianist and composer George Russell's Lydian Chromatic Concept as a critique of mid-twentieth-century discourses of embodiment, madness, and black masculinity. Other essays include an exploration of performances of "female hysteria" by Les Diaboliques, a feminist improvising trio; an examination of BBC radio broadcasts of Ivy Benson and her Ladies' Dance Orchestra during World War II; and a reflection by Ingrid Monson on her doubly inappropriate position as a female trumpet player and a white jazz musician and scholar. By incorporating gender analysis into jazz studies, Big Ears transforms ideas of who counts as a subject of study and even of what counts as jazz.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts Music Music: styles & genres

3735

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: