Contemporary Italian Filmmaking / Nejlevnější knihy
Contemporary Italian Filmmaking

Kód: 06759170

Contemporary Italian Filmmaking

Autor Manuela Gieri

Contemporary Italian Filmmaking is an innovative critique of Italian filmmaking in the aftermath of World War II - as it moves beyond traditional categories such as genre film and auteur cinema. Manuela Gieri demonstrates that Lu ... celý popis

2970

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Contemporary Italian Filmmaking

Nákupem získáte 297 bodů

Anotace knihy

Contemporary Italian Filmmaking is an innovative critique of Italian filmmaking in the aftermath of World War II - as it moves beyond traditional categories such as genre film and auteur cinema. Manuela Gieri demonstrates that Luigi Pirandello's revolutionary concept of humour was integral to the development of a counter-tradition in Italian filmmaking that she defines 'humoristic'. She delineates a 'Pirandellian genealogy' in Italian cinema, literature, and culture through her examination of the works of Federico Fellini, Ettore Scola, and many directors of the 'new generation,' such as Nanni Moretti, Gabriele Salvatores, Maurizio Nichetti, and Giuseppe Tornatore. A celebrated figure of the theatrical world, Luigi Pirandello (1867-1936) is little known beyond Italy for his critical and theoretical writings on cinema and for his screenplays. Gieri brings to her reading of Pirandello's work the critical parameters offered by psychoanalysis, poststructuralism, and postmodernism to develop a syncretic and transcultural vision of the history of Italian cinema. She identifies two fundamental trends of development in this tradition: the 'melodramatic imagination' and the 'humoristic,' or comic, imagination. With her focus on the humoristic imagination, Gieri describes a 'Pirandellian mode' derived from his revolutionary utterances on the cinema and narrative, and specifically, from his essay on humour, L'umorismo (On Humour, 1908). She traces a history of the Pirandellian mode in cinema and investigates its characteristics, demonstrating the original nature of Italian filmmaking that is particularly indebted to Pirandello's interpretation of humour.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts Film, TV & radio Films, cinema

2970

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: