Food and Drink / Nejlevnější knihy
Food and Drink

Kód: 05029371

Food and Drink

Food and Drink: the cultural context is the first text to provide a comprehensive and academically rigorous introduction to a range of key themes in the field of food, drink and culture. This edited text explores the complex rela ... celý popis

1474

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Food and Drink

Nákupem získáte 147 bodů

Anotace knihy

Food and Drink: the cultural context is the first text to provide a comprehensive and academically rigorous introduction to a range of key themes in the field of food, drink and culture. This edited text explores the complex relationships between food and drink, and individuals and society. It provides analysis of social conditions that shape these relationships and examine their consequences on areas such as health, the environment, the distinctiveness of cultures, and the cohesiveness of communities. By focusing on specific aspects of social conditioning, including social class, politics, ethics, cultural homogenisation, urban development, migration, literature, and travel, it explains the emergence of dominant patterns of food and drink production, supply and consumption. It also explores representations of food and drink in the arts, to assess what this reveals about aspects of our food and drink cultures. With international contributions (UK, France, USA) from the well known and respected academics and practitioners, it provides a combination of theoretical enquiry and practical insight to explore aspects of consumer behaviour, with specific reference to trends in taste, products that are environmentally and culturally sustainable, food and wine tourism, the growth in reliance on standardised and processed products, and the use of restaurants and bars as theatres for conspicuous consumption and the display of adopted lifestyles. It contains a wealth of high quality contributions including: * The Commodification Of Taste by George Ritzer & Anya Galli, University of Maryland * Food and Drink Ethics by Rebecca Hawkins, Oxford Brookes University * Food, Drink and the Diaspora by Jessica Harris, City University of New York * Artistic representations of food and drink: opera by Fred Plotkin, opera and food writer * Embedding Food and Drink Cultures by Benoit Lecat, Burgundy School of Business Essential reading for post graduates, academics, professionals and all those interested in gastronomy, food and cultural studies, wine business management, hospitality management and all related areas of study.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Cultural studies

1474

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: