Hybridity / Nejlevnější knihy
Hybridity

Kód: 05087155

Hybridity

Autor Marwan M. Kraidy

Hybridity, the interaction of people and media from different cultures, is a communication-based phenomenon. Drawing on original research from Lebanon to Mexico and analyzing the use of the term in cultural and postcolonial studie ... celý popis

1958


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Hybridity

Nákupem získáte 196 bodů

Anotace knihy

Hybridity, the interaction of people and media from different cultures, is a communication-based phenomenon. Drawing on original research from Lebanon to Mexico and analyzing the use of the term in cultural and postcolonial studies (as well as the popular and business media), Marwan Kraidy offers readers a history of the idea and a set of prescriptions for its future use. Kraidy analyzes the use of the concept of cultural mixture from the first century AD to its present application in the academy and the commercial press. The case studies build an argument for understanding the importance of the dynamics of communication, power, and political-economy as well as culture, in situations of hybridity. Suggesting that such an approach will serve as a useful way to examine how media work in international context, he concludes the book by proposing a new method for studying cultural mixture: critical transculturalism.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Sociology & anthropology Sociology

1958

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: