Languages of Edison's Light / Nejlevnější knihy
Languages of Edison's Light

Kód: 04561845

Languages of Edison's Light

Autor Charles Bazerman

Technology is business, and dealing with the media, the public, financiers, and government agencies can be as important to an invention's success as effective product development. To understand how rhetoric works in technology, on ... celý popis

1086

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Languages of Edison's Light

Nákupem získáte 109 bodů

Anotace knihy

Technology is business, and dealing with the media, the public, financiers, and government agencies can be as important to an invention's success as effective product development. To understand how rhetoric works in technology, one cannot do better than to start with the American inventor Thomas Alva Edison and the incandescent light bulb.Charles Bazerman tells the story of the emergence of electric light as one of symbols and communication. He examines how Edison and his colleagues represented light and power to themselves and to others as the technology was transformed from an idea to a daily fact of life. He looks at the rhetoric used to create meaning and value for the emergent technology in the laboratory, in patent offices and courts, in financial markets, and in boardrooms, city halls, newspapers, and the consumer marketplace. Along the way he describes the social and communicative arrangements that shaped and transformed the world in which Edison acted. He portrays Edison, both the individual and the corporation, as a self-conscious social actor whose rhetorical groundwork was crucial to the technology's material realization and success.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Language linguistics Semantics, discourse analysis, etc

1086

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: