Moral Dilemmas in the Boardroom / Nejlevnější knihy
Moral Dilemmas in the Boardroom

Kód: 46085974

Moral Dilemmas in the Boardroom

Autor Mijntje Lückerath-Rovers

In the boardroom, executive and non-executive directors must frequently make decisions based on competing interests and conflicting moral norms, with their actions impacting employees, customers, shareholders, and society at large ... celý popis

783


Očekávaná novinka
Termín neznámý

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Moral Dilemmas in the Boardroom

Nákupem získáte 78 bodů

Anotace knihy

In the boardroom, executive and non-executive directors must frequently make decisions based on competing interests and conflicting moral norms, with their actions impacting employees, customers, shareholders, and society at large. If seen to be immoral, these decisions can lead to criticism and disapproval - even incredulity at the seeming disconnect between the actions of the company and the moral norms of wider society - which can damage the corporate and lead to embarrassing U-turns. However, despite the importance of these decisions and the interest they generate, we rarely ask how these decisions are made? What role do moral norms and moral identity have in the boardroom? And how do companies sometimes gauge the moral norm so spectacularly wrong?

This eye-opening book examines the role of moral judgement in the boardroom and how the actions and behaviours of directors in tackling moral dilemmas can lead to wildly different outcomes and consequences for stakeholders, people and planet. It includes forensic breakdowns of recent, high profile boardroom decisions, with alternative outcomes explored and assessed. The detailed descriptions of the case studies include the moral dilemmas and the subsequent decisions of the directors of Adidas, Bud Light, Ajax,  Yahoo!, G-Star, and many others. This book provides practical guidance for corporate decision-makers looking to assign the right weight to conflicting moral norms and interests, as well as all those seeking to gain more insight into the workings of the boardroom.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Business & management Business ethics & social responsibility

783



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: