Religion, Culture, and the Public Sphere in China and Japan / Nejlevnější knihy
Religion, Culture, and the Public Sphere in China and Japan

Kód: 20125312

Religion, Culture, and the Public Sphere in China and Japan

Autor Jeffrey Newmark, Albert Welter

This collection examines the impact of East Asian religion and culture on the public sphere, defined as an idealized discursive arena that mediates the official and private spheres. Contending that the actors and agents on the fri ... celý popis

3037


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 13-16 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Religion, Culture, and the Public Sphere in China and Japan

Nákupem získáte 304 bodů

Anotace knihy

This collection examines the impact of East Asian religion and culture on the public sphere, defined as an idealized discursive arena that mediates the official and private spheres. Contending that the actors and agents on the fringes of society were instrumental in shaping the public sphere in traditional and modern East Asia, it considers how these outliers contribute to religious, intellectual, and cultural dialog in the public sphere. Jürgen Habermas conceptualized the public sphere as the discursive arena which grew within Western European bourgeoisie society, arguably overlooking topics such as gender, minorities, and non-European civilizations, as well as the extent to which agency in the public sphere is effective in non-Western societies and how practitioners on the outskirts of mainstream society can participate. This volume responds to and builds upon this dialogue by addressing how religious, intellectual, and cultural agency in the public sphere shapes East Asian cultures, particularly the activities of those found on the peripheries of historic and modern societies.

Parametry knihy

3037



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: