Rich Media, Poor Democracy / Nejlevnější knihy
Rich Media, Poor Democracy

Kód: 04867708

Rich Media, Poor Democracy

Autor Robert W. McChesney

Robert McChesney argues that the media, far from providing a bedrock for freedom and democracy, have become a significant antidemocratic force in the United States and, to varying degrees, worldwide. "Rich Media, Poor Democracy" a ... celý popis

947

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Rich Media, Poor Democracy

Nákupem získáte 95 bodů

Anotace knihy

Robert McChesney argues that the media, far from providing a bedrock for freedom and democracy, have become a significant antidemocratic force in the United States and, to varying degrees, worldwide. "Rich Media, Poor Democracy" addresses the corporate media explosion and the corresponding implosion of public life that characterizes our times. Challenging the assumption that a society drenched in commercial information 'choices' is ipso facto a democratic one, McChesney argues that the major beneficiaries of the so-called Information Age are wealthy investors, advertisers, and a handful of enormous media, computer, and telecommunications corporations.This concentrated corporate control, McChesney maintains, is disastrous for any notion of participatory democracy. Combining unprecedented detail on current events with historical sweep, McChesney chronicles the waves of media mergers and acquisitions in the late 1990s. He reviews the corrupt and secretive enactment of public policies surrounding the Internet, digital television, and public broadcasting. He also addresses the gradual and ominous adaptation of the First Amendment ('freedom of the press') as a means of shielding corporate media power and the wealthy. "Rich Media, Poor Democracy" exposes several myths about the media-in particular, that the market compels media firms to 'give the people what they want'- that limit the ability of citizens to grasp the real nature and logic of the media system. If we value our democracy, McChesney warns, we must organize politically to restructure the media in order to affirm their connection to democracy.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Media studies

947

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: