textual vishyuns / Nejlevnější knihy
textual vishyuns

Kód: 04755209

textual vishyuns

Autor Carl Peters

Although internationally recognized as a pioneer of visual, concrete, sound and performance poetry, few people recognize bill bissett's work in the visual arts to be of equal aesthetic importance. While his drawings, paintings, co ... celý popis

574


Očekávaný dotisk
Termín neznámý

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize textual vishyuns

Nákupem získáte 57 bodů

Anotace knihy

Although internationally recognized as a pioneer of visual, concrete, sound and performance poetry, few people recognize bill bissett's work in the visual arts to be of equal aesthetic importance. While his drawings, paintings, collages and three-dimensional assemblages were the subject of a 1984 Vancouver Art Gallery solo exhibition, Fires in th tempul, despite bissett's substantial and ongoing contributions to the practice of the avant-garde tradition in art, very little critical work exists on his poetry, and almost no theoretical discourse exists on his visual work. In textual vishyuns, Carl Peters attributes this to the fact that bissett's entire body of work consists of an integrated aesthetic praxis of "the whole art"; that his drawings, paintings, collages and assemblages--challenge artistic conventions of visual language in the same way that his poetry challenges linguistic conventions of syntax and grammar to escape the strictures of Western modes of binary and hierarchical thought and perception. With a focus on the technique of "the continuous line"; the related and carefully constructed ambiguity of the figure/ground relationship; and his technique of "molecular dissolve" to allow his subject and its environment to escape the frames and margins of representational art; Peters argues that in bissett's artistic practice all things breathe because all things exist in the immediacy of the moment, which is, as well, spatial. Drawing primarily from statements and manifestos of aesthetic theory by practitioners of the major modernist movements of impressionism, cubism, fauvism, surrealism and abstract expressionism in the visual arts; the poetics of Gertrude Stein, William Burroughs, Charles Olson and bpNichol; and the experimental films of Andy Warhol, Stan Brakhage, David Lynch and David Cronenberg, here, finally, is a book that locates bissett's textual and visual artistic praxis within the larger context of the history, theory and practice of art.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts History of art / art & design styles

574

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: