Ultimate Trophy / Nejlevnější knihy
Ultimate Trophy

Kód: 04334836

Ultimate Trophy

Autor Philip Hook

In 1892 Degas' painting In the Cafe was sold for a mere 180 guineas at auction with the public hissing as the hammer fell. Less than a century later another Impressionist work, Renoir's Moulin de la Galette sold at Sotheby's for G ... celý popis

614

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Ultimate Trophy

Nákupem získáte 61 bodů

Anotace knihy

In 1892 Degas' painting In the Cafe was sold for a mere 180 guineas at auction with the public hissing as the hammer fell. Less than a century later another Impressionist work, Renoir's Moulin de la Galette sold at Sotheby's for GBP44.5 million accompanied by enthusiastic applause. In this history-cum-memoir Philip Hook, Senior Director of Sotheby's Impressionist and Modern Art department, examines the public's change of heart toward Impressionism. Starting with its shocking novelty and confounding style, he traces the impact of the Impressionist painting as it spread to Germany, America and Great Britain polarising modernists and conservatives. Equally fascinating is the story of Impressionism's change in status. More than exceptionally pretty pictures, Impressionist works have become a currency in their own right, being bought and sold like blue-chip stock-coveted as much for their monetary worth as for their intrinsic beauty. Drawn from Hook's own experiences with art collectors and dealers, this fascinating chapter in art history is narrated through the lens of today's art market.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts History of art / art & design styles History of art & design styles: c 1800 to c 1900

614



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: